Direktlänk till inlägg 16 april 2008

Vårskor?

Av karonesse - 16 april 2008 10:04

Vad svårt det är att veta vad de små ska ha på sig på dagis (förlåt - Förskolan). Kallt på morgonen och varmt på dagen, och kanske massor med regn.


Jag tyckte synd om lilla fröken häromdagen när termometern visade 10 grader plus och hon var klädd i vinterskor, fleecefodrad regnoverall med dubbla tröjor under. Inte undra på att hon såg varm ut. Det är ju inte som om hon sitter still och blir kall!


Så nu ska mamman ut på skojakt. Vilken av dessa passar bäst som vår/höst-sko men även under kalla sommardagar? Hon har redan promenadskor så några sådana behöver hon inte. Snart är det ju också dags för sandalköp.


(Bilderna är lånade från Barnskoshopen samt Barnskobutiken.)

 
 
kristina

kristina

16 april 2008 21:46

Ja det var riktigt kul på lek o buslandet och jag o mille hänger gärna på nästa gång ni ska dit. Förresten, har ni lust att komma på Miltons två års kalas? Har inte bokat nåt datum men tror att tisdagkväll (typ vid 17) blir en bra dag? Håller med om att det är svårt med skor den här årstiden. Men jag tror att sportskor är det bästa. De är ju lättare än vinterkängor men varmare än tygskor. Kram K

http://www.kristinamille.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av karonesse - 13 maj 2009 09:52

  Pga en numera treåring och en alldeles för söt tremånaders bebis har jag annat att göra än att sitta framför datorn. Kanske blir det mer uppdatering så småningom, kanske inte... ...

Av karonesse - 24 mars 2009 09:46

Efter många omochmen kom vi iväg till fotografen Saxin och tog en efterlängtad syskonbild. Bra tycker jag den blev! Bilden är lånad från Karlskoga kurirens hemsida. ...

Av karonesse - 4 mars 2009 14:36

Äntligen vågar jag nu ropa helvetesveckan över. Magsjukan tog tag i familjen med full kraft och vi föll som furor. Först sambon som sagt, två dygn efter honom var det lilla frökens tur. Usch så jobbigt att vara så liten och spy så mycket.   Min besk...

Av karonesse - 24 februari 2009 15:29

Och det firar vi på olika sätt, pappan med magsjuka och jag med att ramla utmed yttertrappen och slå i ryggen...   Lilla fröken firar med att göra sina föräldrar gråhåriga av trots och retstickeri medan föremålet för firandet är ett under av snällhe...

Av karonesse - 18 februari 2009 09:59

Den 10 februari såg han dagens ljus, den mest perfekta lilla pojken! ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards